וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגידו שלום לפקקים: איך תשיגו לעצמכם רישיון לקטנוע?

18.7.2016 / 8:15

נמאס לכם מהפקקים ואתם רוצים להיות חופשיים באמת? קבלו את המדריך המלא להוצאת רישיון דו-גלגלי בזריזות

קטנוע. ShutterStock
תהליך הלימוד לרישיון הנהיגה הבסיסי, קל ופשוט למדי/ShutterStock

קטנוע, אופנוע ספורט או אופנוע שטח, הינם כלי רכב דו גלגליים (ישנם גם קטנועים בעלי 3 גלגלים). בדיוק כמו נהיגה במכונית, גם רכיבה על כלי רכב דו גלגלי, דורשת רישיון מיוחד. אז מי יכול לרכוב ומאיזה גיל? מה הם השלבים ומה נדרש מהרוכב? ריכזנו עבורכם את עיקרי הדברים.

רישיון A2 – רישיון לקטנוע עם מנוע 125 סמ"ק
נחשב לרישיון הבסיסי והנגיש ביותר, אותו ניתן לקבל כבר בגיל 16, אך עבור נהגי מכונית וותיקים (בעלי 3 שנות ניסיון) התהליך קל ופשוט בהרבה וכרוך רק במבחן שליטה מקוצר.

השלב הראשון בדרך אל הרישיון (בעצם, בדרך אל כל רישיון נהיגה), מתחיל בטופס ללימוד נהיגה, המוכר גם כטופס ירוק. טופס זה, מודפס במכונים לבדיקת ראיה וחנויות משקפיים המורשות לבצע בדיקת ראיה.

הטופס עצמו מודפס עם תמונת המבקש ומיד עם הדפסתו, מתבצעת בדיקת הראיה הקובעת כי המבקש ללמוד ולהוציא רישיון, אכן מסוגל לראות באופן תקין. בני ה- 16 ידרשו בנוסף לבדיקת העיניים, גם לאישור ההורים, הגבלה זו תוסר בגיל 17.

על מנת לנהוג ולרכוב, נדרשת גם בדיקה רפואית, או הצהרת בריאות, על ידי רופא המשפחה. בהינתן האישור, ניתן לגשת לשלב המתקדם יותר בתהליך הוצאת הרישיון. צעירים להם זהו הרישיון הראשון, שלא נבחנו לפני כן במבחן התיאורטי, ילמדו ויבחנו על הכרת חוקי התעבורה והתמרורים בישראל. נהגים להם רישיון נהיגה, יוכלו לקבל פתור ממבחן זה ולדלג ישר לשלב המעשי.

קטנוע. ShutterStock
קטנועי ה- 125 סמ"ק, יעילים וחסכוניים ומספיקים לתנועה עירונית ופרברית/ShutterStock

תהליך הלימוד לרישיון הנהיגה הבסיסי, קל ופשוט למדי. נהגים וותיקים פתורים אפילו ממבחן רכיבה בכביש הפתוח וידרשו רק למבחן שליטה במגרש הסגור. אך לפני המבחן, ישנו כמובן שלב הלימוד.

לבעלי רישיון נהיגה, אין חובה לכמות שיעורים מינימליים, אך מומלץ להתאמן עם מורה ללימוד רכיבה, עד לשליטה טובה בכל שלבי מבחן השליטה. רכיבה איטית, ביצוע תרגיל רכיבה במסגרת מרובעת בצורת הספרה 8, בלימה וסלאלום, הם הבסיס לרכיבה נכונה.

מבחן השליטה עצמו, קל בהרבה ממה שנהוג לדמות. ערנות, הקשבה לבוחן ושליטה בכל שלבי המבחן, יזכו את הרוכב החדש ברישיון המיוחל. מורים רבים ממליצים על שיעור לפני המבחן עצמו, ואכן אימון והיכרות עם כלי הרכב, תורמים לביטחון העצמי ולאחוזי ההצלחה.

תחזוקה זולה וצריכת דלק נמוכה

צעירים, בני 16 או כאלו להם זהו הרישיון הראשון, יידרשו למינימום של 15 שיעורים, בהם יצאו אל הכביש ויתרגלו גם השתלבות התנועה. רוכבים צעירים וטריים, יבחנו כמובן גם ברכיבה בכביש, וידרשו להוכיח היכרות עם חוקי התנועה. הצלחה במבחן השליטה ולאחריו במבחן הרכיבה, מספיק כדי לקבל היתר לרכיבה (רישיון).

קטנועי ה- 125 סמ"ק, יעילים וחסכוניים ומספיקים לתנועה עירונית ופרברית. למעשה, אין היום מקום בישראל, אליו אי אפשר להגיע עם קטנוע 125 סמ"ק מודרני. קטנועים אלו משתלבים בקלות גם בתנועה בין עירונית ומסוגלים להגיע למהירות המקסימלית המותרת.

קטנוע ימאהה דילייט 125 סמ"ק. אתר יצרן
קטנוע 125 סמ"ק של המותג ימאהה. יעילות ותחזוקה זולה/אתר יצרן

תחזוקה זולה, צריכת דלק נמוכה ויעילות מציאת החניה, הופכים את כלי הרכב הידידותיים לסביבה, לחולצי הפקקים האידאליים.

אופנועים וקטנועים גדולים וחזקים יותר, קיימים בשוק הישראלי, אך לאלו נדרש רישיון רכיבה מסוג אחר. מגיל 18 אפשר ללמוד ולהיבחן על מנת להוציא רישיון A1 לרכיבה על קטנועים ואופנועים בהספק של עד 47.46 כ"ס. אין הגבלת נפח הדרגת הרישיון, כל עוד אין המנוע עולה בהספקו על המותר בחוק.

רישיון זה, מחייב כל אדם המעוניין לרכוב על כלי רכב דו גלגלי מתאים, בבדיקת כשירות רפואית, תיאוריה (או פתור, אם ברשותו רישיון נהיגה או רכיבה אחר) 15 שיעורי רכיבה (8 לבעלי רישיון A2), מבחן שליטה ומבחן רכיבה בכביש.

כמובן שגם בתחום הרכיבה ניתן להתקדם ולחפש את החזק והבלתי מוגבל. רישיון המתאים לרכיבה על כל כלי הרכב הדו גלגליים A, ניתן להוציא מגיל 21 ובתנאי שלרוכב יש ניסיון קודם בדרגת הרישיון A2 של שנה לפחות.

וואלה! NEWS בשיתוף מטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully