וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלום ושברו: למה כדאי לכם לוותר על רכב מהעבודה?

14.7.2016 / 7:18

תחקיר: לאט לאט ובלי שנרגיש, הפכו כלי הרכב הצמודים ממקום העבודה, לנטל כלכלי עצום. לא כולם יודעים, אבל החלפת המכונית המשפחתית החינמית בקטנוע תחסוך לעובד מעל ל- 40,000 שקלים בשנה

מטרו - ימאהה.
קטנוע 125 סמ"ק, או אפילו 250 סמ"ק, פתורים מהתשלומים הגבוהים

פעם, לפני הרבה מאוד שנים, רכב צמוד ממקום העבודה, נחשב לסמל סטטוס מרשים ונחשק. אותה מדבקה על צידה האחורי של המכונית, הודיע לשכנים (ולשאר הנהגים בכביש) על חשיבותו של הנהג לחברה ובעיקר שהוא שווה יותר מהם.
כלי רכב חדש, נוצץ, ללא עלויות ועם מעמד חברתי בלתי מעורער, היה חלומה של כל אם עבור ילדיה.

אין סוף מיתוסים נפוצו על יכולותיה המופלאות של מכונית החברה. עבירות בכל תוואי ושטח, יכולת הובלת דירות ואפילו נסיעה לאילת וחזרה רק בשביל לשתות קפה, ללא עלות. אבל היום, כשמרבית כלי הרכב החדשים העולים על הכביש, נמסרים לעובדי חברה, מישהו צריך לחשוף את האמת.

"רכב חברה" אותה מכונית צמודה ממקום העבודה, מכבידה על מעמד הביניים ומונעת ממנו צמיחה כלכלית. לעבדות המודרנית, הצטרפה משקולת בלתי נראית מאחוריה מסתתר עושק שאף אחד לא באמת רוצה להציג לעובד. על אותו כלי רכב המוצמד לעובד, משלם העובד משכרו סכום הנגזר מההטבה הגלומה בשימוש בכלי הרכב- סכום זה מוגדר כ"שווי שימוש".

מטרו - ימאהה. יח"צ,
בחישוב שנתי, גובה המדינה 45,720 שקלים עבור הזכות להשתמש במכונית משפחתית/יח"צ

אם נתייחס לכלי רכב משפחתי, משנת 2015, בעלות של כ- 115,000 שקלים, נגלה כי שווי השימוש אותו משלם העובד, עומד על 3,810 שקלים חדשים בחודש.

בחישוב שנתי, גובה המדינה 45,720 שקלים חדשים, עבור הזכות להשתמש במכונית משפחתית שאינה עולה כסף. אך מעבר לסכום, אותו משלם העובד, מגלמת השיטה עיוות נוסף המונע מאותו העובד ליהנות מפרי עמלו ולהתקדם בחייו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שווי שימוש אפס

בזמן שב- 3 שנים, ישלם העובד כ- 128,000 שקלים החשים, סכום בו יכול היה לרכוש את אותה מכונית לעצמו, בסוף התקופה תחזור המכונית אל חברת הליסינג. אילו היה רוכש העובד את אותה המכונית ומקבל ממעסיקו השתתפות בהוצאות הרכב, היה נשאר כעבור 3 שנים, עם נכס בשווי כספי אותו יכל לממש או לשדרג.

אך לא הכל שחור בשיטת ה"רכב הצמוד". ישנה אפשרות ליהנות מכלי רכב איתו ניתן להגיע אל ומהעבודה, מבלי לשלם את סכומי העתק של שווי השימוש. לא רבים יודעים, אבל קטנוע 125 סמ"ק, או אפילו 250 סמ"ק, פתורים מהתשלומים הגבוהים.

שווי שימוש 0 (כן, אפס) שמשמעותו נסיעה רגועה, יעילה וללא פקקים בכלי רכב דו גלגלי, מאפשר למעמד הביניים לחסוך סכומי כסף משמעותיים בכל שנה ולחסוך בזמן ובעלויות דלק ותחזוקה למעסיק.

וואלה! NEWS בשיתוף מטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully