וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחשוב מחוץ לקופסה: 9 דברים שאפשר לעשות במקום לעמוד בפקק

3.7.2016 / 13:49

לשפץ את הגינה, להתאמן בחדר כושר, להשקיע בזוגיות ואפילו בראנץ' עם החבר'ה - מה עושים עם כל כך הרבה כסף שמצטבר מעמידה בפקק?

אילוסטרציה. ShutterStock
עוד זמן להשקיע בזוגיות/ShutterStock

רובם המכריע של הנוסעים בישראל משתמשים במכונית פרטית כדי להגיע ממקום למקום. הישיבה בתוך קופסת פח עם גלגלים ומנוע, הפכה למובנת מאליה, עד שלרובנו קשה אפילו לחשוב מחוץ לקופסה.

שימוש בקטנוע וחישוב הפרשי הזמנים, הדלק ושאר העלויות הנלוות, הראתה שלפעמים כדאי לחשוב מחוץ לקופסה.
נתונים על משך ואורך הטור המשתרך בשעות העמוסות, הוביל אותי לחישוב של הזמן והכסף (עלויות ומשאבים) המושקעים בנסיעה במכונית ומה החלופות העומדות מנגד.

מאחר והשכר הממוצע במשק, עומד על כ- 9,000 שקלים לחודש של כ- 180 שעות עבודה, התייחסתי לכל שעה בפקק כהפסד של 60 שקלים.

כל מה שיכלתי לעשות למען עצמי, אם הייתי מחליף את המכונית בקטנוע:

1. נסיעה במכונית מהעיר שהם לתל אביב – כשעה ועשרים דקות בכל בוקר וכ- 90 שקלים ביום. קטנוע חוצה את הפקק ב- 15 דקות. יכולתי להרשם לחדר כושר או לצאת לסיבוב רכיבה על אופניים. אפילו הייתי מספיק להתקלח ולהגיע רענן לעבודה.

2. מתל אביב להרצליה פיתוח – 50 דקות, פעמיים בשבוע וכמעט 300 שקלים בחודש. בראנצ' עם חברים שלא ראיתי כבר חודשים. כן, אנחנו נפגשים בפייסבוק ומבטיחים להיפגש, אבל אף פעם אין לנו זמן, אז אולי אם.

3. מתל אביב לראשון (לאסוף את בת הזוג מהעבודה אחר הצהריים – 45 דקות בחום איום (גם כשהמזגן דולק) וקרוב ל- 1,200 שקלים בחודש, בזמן ודלק. שיפוץ הגינה שאני כבר שנתיים מדבר עליו. חצי שעה עבודה ביום ואבזרי גינה יפים ב- 2,500 שקלים (אולי גם גריל גז גדול ומרשים) ואני עוד נשאר עם עודף.

4. חיפוש חניה בשעות העבודה, 15-25 דקות ביום וכ- 20 שקלים לחניון לפחות פעמיים בשבוע – אפשר להחזיר את הרומנטיקה לחיים. לטייל יד ביד לאורך הטיילת עם בת הזוג כשהילדים כבר בגן ובבית הספר. לנשנש משהו בדרך ועוד ישאר לי עודף לזר פרחים יפה פעם בשבוע.

שעת כושר. ShutterStock
חדר כושר. מספיק להתקלח ולהגיע רענן לעבודה/ShutterStock

5. מכונית מהעבודה, שווי שימוש ושאר ירקות, כ- 3,000 שקלים בחודש – עכשיו אני מבין לאן נעלמו 36,000 שקלים בשנה ולמה אני לא יכול לצאת לחופשה חלומית בחו"ל עם כל המשפחה. אולי סוף סוף, אוכל לצאת לשבועיים מפנקים של חוויה מחזקת בלי נקיפות מצפון ובלי הלוואות מהבנק. הרי לרוב הקטנועים, אין כלל שווי שימוש.

6. נסיעה מהעיר שהם לתל אביב – אולי אוכל לעמוד בהבטחה שלי לעצמי ולסדר את חדר העבודה עד ששאר הקולגות יגיעו (אני גם יכול להיות נחמד במיוחד ולהכין לכולם הפתעה טעימה בחדש הישיבות).

7. נסיעה שבועית למשרד הפרסום ברמת החייל – מונית על חשבון העבודה ושעה מבוזבזת. להחזיר את הממיר של הכבלים ששוכב מאז שהתנתקתי ואני עדיין משלם עליו שכירות.

8. נסיעות מזדמנות לסידורים ומטלות – לפחות 10 שעות שבועיות של טלטולים ומציאת חניה. אוכל להתחיל לכתוב את הספר עליו חלמתי.

9. הליכה מהמכונית אל מקום העבודה – בקטנה, אבל אני יכול להספיק להתקשר לאמא ולשאול מה שלומה.

את המטלה העשירית, אני אשמור לעצמי, אולי כי רוגע ושקט נפשי קשה למדוד בזמן או בכסף. אבל עבורי החשבון ברור.

וואלה! NEWS בשיתוף מטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully