וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכניסה מומלצת לבעלי קטנועים

29.3.2011 / 13:30

גם עיר הבילויים של ישראל מלאה בפינות חמד שרבים לא מכירים, רק כי הגישה אליהן עם רכב בעייתית או בלתי אפשרית. אבל עבור רוכבי הקטנועים מדובר בשגרה מהנה. הנה כמה נקודות חובה קולינאריות שמומלץ להגיע אליהן בקטנוע בלבד

תל אביב היא אימפריה קולינארית בין לאומית. בין המסעדות הרבות, חבויות גם אטרקציות קולינאריות אחרות שכדאי להתאמץ ולהגיע אליהן. דוכנים, קיוסקים ומאפיות, שבכל מקום אחר בעולם, היו זוכות להצלחה. הבעיה העיקרית של אותם סודות נחבאים אל הכלים, היא המיקום שלהם. אז יצאנו על קטנוע כדי לטעום ולהתרשם.

ברברוסה. אורן קוזלובסקי, ספק 500
ברברוסה. ריח מאפים מול חנויות הקטנועים/ספק 500, אורן קוזלובסקי

בוקר טוב בברברוסה

בוטיק המאפים ברברוסה, ממוקם באחד מהרחובות שכמעט אף אחד לא מגיע אליהם אם הוא לא גר או עובד שם. אין מקומות חניה ולמען האמת גם לא תמיד יש שם מקום לעבור עם מכונית. בקצה שכונת פלורנטין הטרנדית, מחוץ לכל ההמולה, עומדת ויטרינה עם שני שולחנות קטנטנים ומספר כיסאות. רק הריח, גורם למי שבמקרה עבר במקום, להסיט את הראש מהכביש. ריח מתוק של שוקולד ובננה.

למרבה המזל, ליד המאפיה הקטנה וגם מולה, מצויות חניות אופנועים. בעניין הריח, אי אפשר היה לטעות: סמבוסק "שוננה" או במילים אחרות מאפה ממולא בשוקולד ובננה. גם למי שממהר ברכיבה משום מקום אחד למשנהו, מומלץ לדגום את המבחר הנפלא שמציע המקום: ממגוון מאפים מתוקים דרך קלצונה מקסיקני, מלא בתבשיל שעועית ופלפלים קלויים, ועד ארוחות בוקר, פיצות ולחמי מחמצת.
כתובת: אברבנל 45 תל אביב

ימאהה טריסיטי. מטרו מוטור, מטרו
גלידריה ג'לה. מומלץ לנסות את גלידת הזעפרן/מטרו, מטרו מוטור

Gela Vegan – קיוסק גלידה טבעוני

בפינת הרחובות נחלת בנימין ולילינבלום, ניבטת עגלת גלידה קטנה וורודה. יום שרבי באמצע חודש מארס, היה מספיק משכנע לקפוץ לחניה קצרה מול חלון הראווה של גלידריה בשם Gela. המותג די מוכר מרכבי הגלידה הניידים, בסגנון איטלקי וצבעוני ממעשה ידיו של הגלסייר גיא טשקנט. אוהל הקיוסק הקטן, בשוק לוינסקי, הוא למעשה שיתוף פעולה בין הרשת ובין האחים איתן ויומי לוי שבמרכזו הגלידרייה הטבעונית הראשונה בישראל.

זהו לא מקום נגיש. מכוניות צופרות ובעלי עסקים חסרי סבלנות חוסמים את הכביש ותחבורה ציבורית לא נכנסת לרחובות הצרים. אך בזכות הקטנוע, ניתן להתענג על פנקייק עם גלידה צוננת לפני הפסקת הצהריים. הטעמים היחודיים, מפתיעים ומומלץ לנסות את גלידת הזעפרן, שמזכירה מלאבי עם מי ורדים. מעבר לעצירה המרעננת, ניתן לרכוש במקום גלידה במשקל. הגלידות אינן מכילות חלב ומתאימות גם לרגישים ללקטוז, אך אינן עיסתיות כגלידות פרווה תעשיתיות.
כתובת: לוינסקי 47 פינת נחלת בינימין

דוכן אוכל שוק-שוקה. צילום מסך,
סופלאקי יווני אמיתי באמצע השוק/צילום מסך

הכי יוון שאפשר - שוק שוקה

כשחושבים על סופלאקי אמיתי, עם ציזיקי ופיתה צלויה, הכי קל לחשוב על יוון. אבל בדיוק באמצע שוק הכרמל, מול "ינעל העולם", ליד התותים ומאחורי הדוכנים הצבעוניים, נמצא דוכן אוכל נחבא לכל מי שחולף עם רכבו.

דווקא לקטנוע, נמצאו שפע של מפרצונים זערוריים ובטוחים לעצירה. שניה לפני שמביטים על השקשוקה המהבילה על הכיריים, מריח הסופלאקי המצוין מצלחתם של האורחים במקום. כל העושר של השוק, מתחבר היטב לסצינה היוונית או הים תיכונית של בשר צרוב ועסיסי עם כוס אוזו ומעט מים. על האוזו, כמובן, כדאי לוותר אם נוהגים אחר כך.

המולת השוק, ריחות של בוקר והמוני אדם ממהרים, התאימו לחניית אכילה זריזה של אחת המנות הקלילות ומשביעות שמציע המקום, יחד עם טריות הרכיבים שבכל מקום אחר מוטלת בספק.

מיותר לציין שגם אם תתקשרו להזמין חבר קרוב ליהנות מפירות גן העדן הזה, לבטח תיתקלו בתשובה הטיפוסית של כל מי שבבעלותו רכב 4 גלגלים: "השתגעת? אני לא מתכוון להתקרב לאזור במכונית". במילים אחרות: רק לבעלי מזל ו-2 גלגלים.
כתובת: סמטת הכרמל 30 שוק הכרמל

יאמ-ים. יח"צ,
יאמ-ים. שווה לגלגל את הקטנוע מרחוב רוטשילד מספר מטרים ברחוב הקטן/יח"צ

יאמ-ים - בר מזנון פירות ים

יאמ-ים, נפתח לפני כשלושה חודשים במרכז תל אביב ומציע קונספט של מזנון מהיר עם תפריט עשיר של ראשונות, עיקריות, סלטים ופסטות על טהרת פירות הים. אם יש מקום שאי אפשר להגיע אליו, זה המזנון הזה. מטר מעבודות תחנת אלנבי של הרכבת הקלה וסנטימטרים ספורים מגדרות החוסמים את כל דרכי הגישה אליו, כמעט מכל מקום אפשרי. מי שמע על המקום? אולי כמה חברים שגרים ברחוב שד"ל או חובבי סרטנים ששמעו על המבורגר הסרטנים של השף ניר ארז.

חובבי בשר סרטנים אמיתי ושאר פירות הים, ימצאו כאן מיד את מקומם. הקלמרי מושלם ונימוח וכך גם השרימפסים המוקפצים והצדפות, כך שבהחלט שווה לגלגל את הקטנוע מרחוב רוטשילד מספר מטרים ברחוב הקטן והחסום כדי למצוא את מזנון פירות הים הזול והקסום. התפריט כתוב על מחברות שורה של פעם, העיצוב קצת רטרו, פשוט ונעים.
הכתובת: שד"ל 7 תל אביב

פורט 19. יח"צ,
ניסיונות קודמים לעבור ולטעום נקניקיה עסיסית נכשלו בשל מצוקת החניה באזור/יח"צ

פורט 19 MEAT SHACK - הכי בשר שאפשר

חובבי הנקניקיות, בוודאי שלא זקוקים המלצות על המקום, הם כבר מכירים את הנקניקיות של אלן טלמור. הבעיה היא, שבדיוק כמו רוכבי דו גלגלי, גם חובבי נקניקיות הם אנשים מיוחדים וזן נדיר בנוף הישראלי. פורט 19 היא לא ממש מסעדה, זהו דוכן אוכל רחוב משודרג המתמחה בבשר עם מבחר גדול של נקניקיות בעבודת יד, המבורגרים בשילובים מפתיעים וכריכי בשר עסיסיים. מספר ניסיונות קודמים לעבור ולטעום נקניקיה עסיסית עם חברים, נכשל בשל מצוקת החניה באזור.

אבל רכיבה קצרה לאורכו של רחוב קינג ג'ורג' ההומה והעמדת הקטנוע מול המקום, על ג'ק האמצע, פותרת את החסך הבשרני. בשביל שתי נקניקיות ארוזות בלחמניה, עם בצל וכרוב כבוש, היה שווה לעצור. הציפסים העגולים והפריכים, הם סתם צ'ופר שמזכיר דוכני רחוב בברלין, בודפשט או אמסטרדם (תלוי איזו נקניקיה מזמינים). לדרך אפשר לאסוף גם המבורגר גדול ואיכותי.
הכתובת: שלמה המלך 2, תל אביב פינת המלך ג'ורג'

בר אוכל. יח"צ,
בר אוכל. מנות בשר צבעוניות, בירות בכוסות גדולות וסועדים שעוד רגע יפצחו בשיר/יח"צ

בר אוכל דוכן ים תיכוני

בין כל הרחובות החסומים של אזור אלנבי בדרך מרחוב שפר ישר אל מרכז שוק הכרמל, גודשים עשרות רבות של תיירים, דוכן אוכל רועש ופעיל במיוחד. מבט אל לב ההמולה לא הותיר מקום לטעויות: מנות בשר צבעוניות, בירות בכוסות גדולות וסועדים שעוד רגע יפצחו בשיר ימאים שמח.

המקום כשר? שאל תייר באנגלית, ואחד העובדים ענה לו כי הם מקפידים ושומרים והרכיבים כשרים, אבל אין הכשר של הרבנות. לתייר זה הספיק והוא התיישב לסעוד שמח וטוב לבב. בר טעים שכזה הוא סיבה נהדרת לעצור את הקטנוע בהפסאת הצהריים וליהנות ממנת בשר ראויה וטעימה.
כתובת: שפר 2 תל אביב פינת שוק הכרמל

בודהה בורגרס. יח"צ,
בודהה בורגרס. בבית אוכל שמצדיק הגעה למרות העומס ברחובות דרום תל אביב/יח"צ

בודהה בורגרס - חלוץ הטבעונות בישראל

חובבי הבשר כבר יודעים. הרי גם הם היו מסרבים בקביעות לטעימות טבעוניות בטענה שלא מדובר בדבר האמיתי. אבל על בודהה בורגרס גם הם שמעו, בעיקר אחרי שזכה להיכלל ברשימת 40 המסעדות הטבעוניות הטובות בעולם.

ובכן, התירוצים נגמרו. מדובר בבית אוכל שמצדיק הגעה למרות העומס ברחובות דרום תל אביב. במבט ראשון, ממתינים שם שלושה מקררי קינוחים ושלל מנות עלומות, בראשן המבורגר מעדשים, שאמנם קצת חוטאת לשם "המבורגר" וגם לצורה, אבל היתה טעימה ומקורית. גם שאר המנות נראו אטרקטיביות במיוחד גם לראשון הקרניבורים.
כתובת: יהודה הלוי 21 תל אביב

מכירים עוד דוכני אוכל שווים שעם מכונית קשה לגלות? ספרו לנו בתגובות

וואלה! NEWS בשיתוף מטרו מוטור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully