וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יותר יציב מ-2, יותר זריז מ-4 ונלחם בפקקים?

16.6.2016 / 7:07

במבט ראשון נראה הקטנוע רחב ומאסיבי. שלושה גלגלים יציבים ובטוחים, אבל מיד אחרי הנסיעה הראשונה מבינים שהיציבות לא גורעת מהזריזות ושאפשר לתמרן בקלילות

אם אתם מכירים את תל אביב, או לפחות גרים במדינת ישראל בשנה האחרונה, אתם מכירים את בעיות הרכבת הקלה. פקקי תנועה, בלתי גמרים, מצוקת חניה עצמוה, קושי בלתי נתפש בהגעה ממקום למקום ועוד קצת פקקים ועומסים. לפי נתוני וייז, התארכו זמני הנסיעה אל תל אביב באופן קיצוני ומסלולי הנסיעה בתוך העיר התארכו גם הם.

מאחר ופתרון תשתית כולל לא נראה באופק, יצאנו לחפש פיתרון אחר. חיפשנו כלי רכב שיאפשר לנהגים לעבוד ולבלות (שלא לדבר על לחיות) בקלות וביעילות בתחומי המטרופולין. דווקא עם המובן מאליו, קטנוע דו גלגלי, נתקלנו בהסתייגויות של פחד והתנגדות סביבתית. אל אף החיסכון המשמעותי בדלק והיעילות המוכחת, רבים מהנהגים מחזיקים בדעה קדומה שלילית רחוקה מאוד מהמציאות.

בדיקה מעמיקה מגלה כי בישראל ישנם מאות אלפי בעלי רישיון נהיגה דו גלגלי, אך רובם המכריע כלל אינם רוכבים. חלקם, עקב טראומת עבר, אחרים מרגישים כי הזמן עשה את שלו ופרק ה"איזי ריידר" בחייהם, נשאר כזיכרון מתוק. כמובן שיש לקחת בחשבון גורמים נוספים, כמו משפחה וסטטוס חברתי ובדיוק לשם כך יצאנו לבדוק אם הפתרון התלת גלגלי משנה את התמונה.

השקה קטנוע תלת גלגלי ימאהה טריסיטי 125. אתר יצרן
שלושה גלגלים זה יותר משניים/אתר יצרן

השותף הנבחר, היה הימאהה טריסיטי. קטנוע 125 סמ"ק, עליו ניתן לרכוב עם הרישיון הבסיסי ביותר. כלי רכב עירוני, עם גלגל אחורי בודד וצמד גלגלים קדמיים, המחלקים בניהם את העבודה ואמונים על הגברת הבטיחות. למרות הגלגל הנוסף, קל לראות כבר במבט חטוף, כי הקטנוע מסוגל לנוע בכל מקום בו קטנוע דו גלגלי עובר.

קל לרכוב על הטריסיטי באותה מידה שבה קל היה לי לשכנע את בת זוגי ששלושה גלגלים זה יותר משניים. כל כך קל, עד שלאחר כ-10 דקות, שכחתי שמלפנים ישנם צמיגים המכפילים את שטח המגע עם הכביש ושני דיסקים, מכפילים את יכולת הבלימה.

השקה קטנוע תלת גלגלי ימאהה טריסיטי 125. אתר יצרן
את יתרונם הגדול של צמד הגלגלים מלפנים, ניתן לחוות כאשר חולפים על פני כיכרות/אתר יצרן

יציבות שאינה גורעת מהזריזות

בימאהה דאגו גם לפשט את המנגנון וויתרו על מערכת הידראולית עם נעילה אלקטרונית של הגלגלים הקדמיים במצב עמידה. התוצאה - חלקו הקדמי של הקטנוע קל וזריז כמו קטנוע רגיל. יתרון נוסף, נמצא במערכת הפשוטה שלא פוגעת באמינות ונחשבת זולה יותר.

ככלי רכב עירוני, מגיע הטריסיטי עם מדרך רגליים שטוח ווו תליה נשלף. שקית קניות, או תיק אימון למכון הכושר, מצטרפים לרכיבה ללא כל מאמץ. גם חלקו האחורי של המושב מותאם למצטרפים, ורכיבה זוגית בעיר, נוחה אף היא.

את יתרונם הגדול של צמד הגלגלים מלפנים, ניתן לחוות כאשר חולפים על פני כיכרות. ממטרות המרטיבות את הכביש, בורות ותלאים, כלל לא מורגשים. נראה כאילו כאשר גלגל אחד מושפע ממשהו, עמיתו מיד חש לעזרה ומפצה על כך.

קלף חזק בעצירה

מנוע 125 הסמ"ק, אינו עוצמתי וטוב שכך. ככלי רכב למתחילים או לכאלו שרצו לחזור לרכוב אך חששו משני גלגלי, הוא מספק את כל מה שצריך הרוכב בתוך העיר. גם ברכיבה בכבישים מהירים, עומד הקטנוע בכבוד ומצליח להשיג את יעד המהירות המותרת.

ברכיבה בשעות העומס, מתגלה התועלת העיקרית של כלי הרכב התלת גלגלי. מצד אחד, הנראות והנוכחות במראות הנהגים האחרים ומן הצד השני, היציבות שאינה גורעת מהזריזות.

הקלף החזק של הטריסיטי, מתגלה כשעוצרים. בעצם, כשעוצרים לתדלק. מכל מלא במספיק ליותר מ- 120 ק"מ, גומע רק 6.6 ליטרים של דלק. באף אחת מעצירות התדלוק, לא שילמתי יותר מ- 25 שקלים.

במכונית, זה לא היה מספיק לי כדי להגיע לעבודה. אבל הצ'ופר האמיתי והמפתיע ביותר שלו, הוא הקלות שבא מקבלים אותו המשפחה והחברים. כי שלושה זה באופן וודאי יותר בטוח משניים.

אורן קוזלובסקי בשיתוף מטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully